Lust jij ook wel een bananenpannenkoek?

Smullen in de ochtend

Zoals beloofd, voorzie ik jullie van het receptje van de overheerlijke bananenpannenkoeken.
Ze staan hier wel vaker op het menu.

Bananenpannenkoeken - Elke Uyttenhove

Bananenpannenkoeken – Elke Uyttenhove

 

Te stevig hoor ik jullie denken? Stevig dat is het zeker en vast, maar zeker niet ongezond en tevens de ideale starter voor je dag. Dit ontbijt voorziet je van de benodigde voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen en mineralen, voedingsvezels) en voldoende energie om er tegen aan te gaan. De voorbereiding is éénvoudig, maar het klopt wel dat je inderdaad de tijd moet nemen om dit op tafel te toveren. Zo een keer in de week, moet lukken toch?!

Dit heb je nodig (voor 2 personen)

Een blender, een goede (pannen)koekenpan, een olieborsteltje en een bakspaan; meer heb je niet nodig om aan de slag te gaan.

Beslag

  • Volledige eieren (4 stuks)
  • Eiwitten (4 stuks)
  • Grote bananen (2 stuks)
  • Havermout (40g)

Afwerking / topping

  • Olijfolie (2 eetlepels)
  • Steviapoeder (naar smaak)
  • Chocoladepasta (naar smaak)

Zo ga je te werk

  1. Je maakt eerst het beslag: voeg de eieren, de eiwitten, de havermout en de bananen toe aan de blender. Mix goed tot een glad beslag verkregen wordt.
  2. Plaats de (pannen)koekenpan op het vuur en smeer deze met olijfolie in met het olieborsteltje. Strijk goed open. Laat de olie opwarmen op een hoog vuur. De pan is klaar om aan het bakken te gaan.
  3. Giet voorzichtig een kleine hoeveelheid van het beslag in de pan en bak een eerste pannenkoek. Opgelet: dit gaat vrij snel. Wacht niet té lang om de pannenkoek om te draaien. Een kleine tip: maak liever meerdere kleine, ronde pannenkoeken dan enkele grote. De structuur is fragiel, maar op deze manier lukt het best. Ga zo door tot het volledige beslag gebakken is.
  4. Schik de pannenkoeken mooi op de borden en werk af met een beetje Steviapoeder voor de smaak. Eventueel een lepeltje chocoladepasta om het geheel nog af te werken.

Dit receptje kan je combineren met een groot glas amandel/kokosmelk en je ontbijt voldoet aan een evenwichtige hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten.

 

Smakelijk!
Wie zin heeft in een soortgelijk recept, maar dit keer op basis van zoete aardappel,
kan hier terecht. Ik schreef het recept voor Vriendinnenonline.nl.
Een echte topper! Of wie heeft nog een leuke variant?

Greetz,
E!

Comments

  1. Ziet er lekker uit! Moet ik zeker eens proberen!
    Leuke nieuwe update van de blog!!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: