Dankjewel Jennie from the Blog!

DIY Workout Calendar

FitnesskalenderWorkout Calendar March

Workout Calendar March

Het moment is plots daar! Het besef dat:

1. je het je niet meer kan permitteren niet te sporten of ongezond te eten;
2. vreetbuien resulteren in heel wat anders;
3. je genen niet alleen verantwoordelijk zijn voor je lichaamsbouw;
4. je niet levenslang in die lievelingsshort zal passen;
5. je lichaam veranderingen ondergaat die je liever wil voorkomen.

Het wordt wel eens gezegd: een keer boven de 20… ai ai ai! Je lichaam verandert: zowel bij mannen als vrouwen. Bij de vrouw zien we vaak dat heupen uitzetten, cellulitis de kop opsteekt en je buikrolletje groeit. Bij de mannen is dit minder uitgesproken. Deze veranderingen kunnen enige frustratie opwekken. Begrijp me niet verkeerd: je hoeft niet graatmager te zijn, zeker niet! Rondingen zijn aantrekkelijk. Maar, ieder vormt een eigen beeld en wil zich vooral goed voelen in zijn/haar vel. Met andere woorden: het is nogal subjectief! Ik heb altijd gedacht – nu ben ik bijna 26 – dat ik er kon aan ontsnappen. Tot nu toe: weinig grote ‘vetverplaatsingen’ gesitueerd. Fieuw! Maar, ik besef wel dat bovenstaande vaststellingen realiteit zijn. Ik wil in de mate van het mogelijke ingaan tegen de natuur. Laten we dus starten met bewegen en gezonde voeding. Want zeg nu zelf: als we zouden blijven eten als een tiener,…

Inmiddels heb ik 7 sessies yoga doorlopen – elke dag ééntje. We zijn goed op weg. Voor wie mijn vorig artikeltje gemist heeft: #30DAYSOFYOGA met Adriene. Ik plan ook dit ritme aan te houden. Ik voel me er namelijk zeer goed bij. Daarnaast staan fitness workouts op mijn programma. Drie maal per week trainen we – Tom en ik – in onze eigen fitness: armen, benen, rug, buik,… Kortom: op alles! Eigen fitness? Ik zie het jullie al denken. Inderdaad. Tom bouwde een deel van de garage om en kocht heel wat toestellen aan. Binnenkort laat ik jullie binnenkijken. Er komt een blogpost aan!

Anyway! Onlangs las ik een post van Jennie op haar blog Jennie from the Blog. Ze is ook heel erg bezig met sport en deelt dit met haar lezers. Ze maakte een eigen DIY-sportkalender. Op die manier houdt ze bij op welke dagen ze een workout heeft gehad. Heel éénvoudig, maar ook echt praktisch. Zo’n systeem kan ik ook wel gebruiken en ik ging dus aan de slag. Ik maakte mijn eigen sportkalender voor de maand maart.

Het doel: zo weinig mogelijk lege vakjes per maand!
1 sticker = 1 workout (vb. 1 fitnesstraining, 1 yogasessie)
2 stickers = 2 workouts
* Uiteraard verschilt de intensiteit van dag tot dag.
* Ook rustdagen zijn belangrijk.

Workout Calendar March

Workout Calendar March

Wil je er zelf ook één maken? Neem dan snel een kijkje op Jennie’s blog. Het is heel eenvoudig: je hebt niet meer nodig dan een random kalender, stickers naar keuze en enkele inspirerende beelden. Of laat gewoon je creativiteit de vrije loop. Je kan er mee doen wat je wil!

Greetz,
E.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: