Het beste van elke februari-dag

Update Goals Februari

Weet je nog, begin februari, sprak ik over mijn voornemen voor de nieuwe maand? Die maand is inmiddels voorbij en ik verklapte reeds mijn TOP- en BAALdagen. Volgens lifecoach Wim Annarel zouden 7 verschillende stappen me kunnen helpen om het beste van iedere dag te maken. En is me dat nu eigenlijk gelukt? Ondanks mijn zieke baaldagen? Die vervelende buikgriep! Ik lijst even enkele opvallende zaken op. Weet je niet waar ik het over heb? Ga dan zeker nog eens een kijkje nemen door op de link van ‘mijn voornemen’ te klikken.

Pinterest: Happy Day (gethappyzone.com)

Pinterest: Happy Day

STAP 1: Voltooi 1 grote taak
1. Ik heb wel een keertje ‘foert’ gezegd tegen sommige taken. Dat doe ik anders zelden! Ik kan er namelijk niet goed tegen wanneer bepaalde dingen niet voltooid zijn.
2. Opvallender is dat het voornamelijk huishoudelijke taken waren (de was, de strijk, de afwas,…). Een dagje later: de wereld vergaat niet.
3. Ik voelde me door deze tip een pak rustiger.
4. Ik gaf voorrang aan ontspanning. GOOD!

STAP 2: Eet voor energie
1. Dat ontbijt is geen probleem. Ik heb geëxperimenteerd met havermout, muesli e.d. Dat doe ik anders veel te weinig. Eigenlijk heb ik best wel verrassende ontbijtreceptjes gevonden.
2. Tom en ik sukkelen nog een beetje met onze hoofdmaaltijden. We kunnen koken, daar gaat het niet om. Er zijn andere zaken die veel beter kunnen: aantal keer naar de winkel per week, budgetplanning, restjes, dagelijks gezond koken. We moeten onze weg hier nog in vinden.
3. Fruit is geen enkel probleem. We zijn grote fruit-eters. Heel erg jammer dat alles zo duur is tegenwoordig. Je zou voor minder ‘minder’ fruit eten. Gelukkig hebben we er het geld voor over omdat het ons ook echt smaakt. Yum!
4. Ik kan niet zonder pita! Maar, moet kunnen toch! Weet je dat de ‘Kusadasi’ – daar waar ik zweer bij pita – ze al weten wat mijn bestelling zal zijn. Dé bestelling: een kleine pita met samuraisaus, geen tomaten (ik vind het er gewoon niet bij passen) en extra ajuin.

STAP 3: Doe één iets waar je van houdt
Deze stap hangt een beetje samen met stap 1. Ik gaf voorrang aan enkele mogelijke vormen van ontspanning. Dat zijn automatisch dingen waar ik van hou. Bij jullie niet? Dit vond ik heerlijk (yoga, lezen, tv-kijken, tekenen,…).

STAP 4: Rust effectief
Hier slaag ik toch niet echt in: te weinig slaap is vaak een boosdoener. Ik kan er wel goed tegen, maar ik zou me beter voelen moest ik toch meer rustmomenten kunnen inlassen. Dat is natuurlijk te wijten aan mijn overvolle agenda.

STAP 5: Wees echt aanwezig bij anderen
Februari was een maand van vele sociale activiteiten. Super! Ik maakte veel tijd voor familie en vrienden. Dat maakte me gelukkig!

STAP 6: Geef!
Oeps! Ik geef toe dat ik in de maand februari erg verwend ben geweest door Tom. Heel erg verwend. En niet alleen met Valentijn! Dankjewel lief!

STAP 7: Reset
Ik heb minder gelezen (in een echt boek) dan ik gepland had. Jammer! Er liggen enkele boeken op me te wachten. Momenteel lees ik ‘How blogs work‘ van Stephanie Duval. Ik schrijf er zeker een review over wanneer ik hem uit heb!

Ik denk dat ik mag concluderen dat ik een goede maand heb gehad. Deze tips maakten mijn dagen echt beter. Alleen moeten we er soms eens meer bij stil staan. Je vergeet het echt snel!

Ik probeer de lijn door te trekken zodat het een gewoonte kan worden.
Hoe halen jullie het beste uit je dag? Misschien kunnen jullie me nog van wat tips voorzien!

Greetz, E.

Comments

  1. leuk, ben benieuwd naar je mening over how blogs work!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: